FANDOM

SpongeBob Kanciastoporty
SpongeBob SquarePants
Spangebob-logo

Gatunek serial animowany
Twórcy Stephen Hillenburg
Liczba odcinków 241
Czas trwania odcinka 9-12 min.
Premiera 01 maja 1999
Premiera PL ----
Liczba serii 9
Lata emisji ----
Skalmar

Skalmar

Spongebob i patryk

Spongebob i Patryk

SpongeBob to gąbka morska (często mylona z serem), która ma kształt zwykłej gąbki do mycia. W 1999 roku, gdy w głowie Stephena Hillenburga narodził się pomysł, by stworzyć serial animowany rozgrywający się pod wodą, z wszelkiego rodzaju morskimi stworzeniami jako bohaterami. Największy problem Stephen miał właśnie przy tworzeniu SpongeBoba – nie mógł wymyślić, jak owa postać ma się prezentować. Pierwotnie SpongeBob miał przypominać kształtem i kolorem kartofla, stwierdzono jednak, że taki bohater nie spodoba się najmłodszym oraz uczyni serial mniej zabawnym. W trakcie mycia naczyń Stephen wpadł na pomysł, by zmienić anatomię SpongeBoba na wzór zwykłej gąbki do mycia naczyń. Nowa wersja bohatera przyjęła się i odtąd śmieszy dzieci na całym świecie.

Spongebob mieszka na dnie oceanu w miejscowości Bikini Dolne w domu z ananasa. Swoją egzystencję dzieli z ulubionym zwierzątkiem, ślimakiem Gacusiem. Sympatyczna gąbka wiele czasu poświęca zabawie. Jego ulubione zabawy to puszczanie baniek i łowienie meduz. Jego pozytywne nastawienie do świata stwarza mu wielkie możliwości, które przeważnie wykorzystuje. Nadmiar wigoru nie zawsze podoba się otoczeniu, w którym akurat znajduje się SpongeBob – jest wesoły, ale również nierozgarnięty i raczej mało odpowiedzialny, nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że naraża się innym. Mimo tych wad, znajduje również czas, aby na poważnie traktować życie: zatrudniony jest w restauracji "Pod Tłustym Krabem", gdzie przygotowuje kraboburgery, niezwykły morski delikates. Praca jest dla niego bardzo ważna, podobnie jak zaufanie i dobre zdanie o nim swojego szefa, pana Kraba. Jest wobec niego lojalny (podobnie jak wobec swoich przyjaciół) i za nic w świecie umyślnie nie wystawiłby na szwank pana Kraba oraz swojej reputacji. Równie ważni dla SpongeBoba są przyjaciele: Patryk, Sandy oraz Skalmar.

Bohaterowie Edytuj

  • Spongebob Kanciastoporty
  • Patryk rozgwiazda
  • Sandy Pysia
  • Skalmar Obłynos
  • Eugeniusz Krab
  • Plankton