FANDOM

Sam i Cat Edytuj

Sam i Cat (ang. Sam & Cat, 2013-2014) – amerykański serial komediowy Nickelodeon, stworzony przez Dana Schneidera. Wyprodukowany przez Schneider's Bakery i Nickelodeon Productions. Jest to spin-off seriali iCarly i Victoria znaczy zwycięstwo. Grają w niej Jennette McCurdy (iCarly) oraz Ariana Grande (Victoria znaczy zwycięstwo).

Światowa premiera serialu miała miejsce 8 czerwca 2013 roku na amerykańskim Nickelodeon. W Polsce serial zadebiutował 28 września 2013 roku na kanale Nickelodeon Polska[1]. Dnia 13 lipca 2014 roku, amerykański Nickelodeon ogłosił, że serial został skasowany po pierwszym sezonie i nie powstanie drugi sezon. Ostatni odcinek został wyemitowany 17 lipca 2014 roku przed transmisją 1. gali Kids' Choice Sports Awards[2][3][4]. Powstał odcinek specjalny, 36 w którym Dice wyjeżdża razem z Cat do Hollywood, aby wziąć udział w reklamie.

Fabuła Edytuj

Niebezpieczna Sam i szalona Cat znów spotykają się w Hollywood. Zamieszkują razem co niesie za sobą opłaty za mieszkanie. Dziewczyny nie mają z czego zapłacić za czynsz, więc podejmują pracę opiekunek do dzieci. Czy Sam i Cat wytrzymają z 6-tką małych dzieci w jednym pomieszczeniu?

Bohaterowie Edytuj

Główni Edytuj

– najlepsza przyjaciółka Cat, która jest sarkastyczna i nie ma samokontroli. Ma siostrę bliźniaczkę o imieniu Melanie będącą przeciwieństwem Sam. Była w poprawczaku i jeździ na motorze. Uwielbia jedzenie. Często się leni. Mieszka z Cat w apartamencie babci Cat. Ma blond włosy. Z odcinka "Dzień Yey" (ang. YeyDay) wynika, że nie przepada za "Bunią", lecz w innym odcinku woli ją od Cat. Podobnie jak to było pokazane w iCarly, uwielbia mięso.

– najlepsza przyjaciółka Sam. Uwielbia słodycze i ma czerwone włosy. Praktycznie wszystkiego się boi i jest niezwykle grzeczna. Jest infantylna. Mieszka z Sam w apartamencie jej babci Nony. Nazywa swoją babcię "Bunią". Mdleje kiedy się czegoś boi.

  • Diceneo "Dice" James Corleone (Cameron Ocasio)

– sąsiad Sam i Cat. Zawsze wie co się dzieje w mieście i pomaga dziewczynom w rozkręceniu biznesu. Jest trenerem Goomera. Daje dziewczynom różne rzeczy. Traktuje Goomera jak brata. Był modelem fryzjerskim w odcinku "Niania dla Goomera" (ang. GoomerStiling). Ma loki, często chodzi w kapeluszu. Czasami martwi się o Goomera, gdyż jest to jego najlepszy przyjaciel.

  • Nona "Bunia" (Maree Cheatham)

– zwariowana babcia Cat. Jest zawsze pogodna i pomocna. Uwielbia towarzystwo Cat. Mieszka w domu seniora. W odcinku "Oskar pechowiec" (ang."OscarTheOuch") wstydziła się, że Sam i Cat przyniosły jej poduszki pod pupę.

  • Geau "Goomer" Merr (Zoran Korach)

– 27-letni bokser, którego trenerem jest Dice. Jest też przyjacielem Sam i Cat. Nie jest za bystry, ale ma dobre serce. Jego pełne imię i nazwisko zostały pokazane w odcinku "Mama Goomera" (ang."#MommaGoomer".) Traktuje Dice'a jak brata. Jest zawodnikiem Mieszanych Sztuk Walki (skrótowo MMA).

Drugoplanowi Edytuj

  • John Zakappa (Devan Long)

– pokonany mistrz, którego pokonał w walce Goomer w odcinku "#GoomerSitting". Ma przyjaciela obcokrajowca, Hectora. Jest antagonistą serii.

  • Tandy – robot-mężczyzna, który jest kelnerem w Bots.
  • Bungle – robot-kobieta, która jest kelnerką w Bots.
  • Gwen i Ruby (Sophia Grace i Rosie)

– dwie małe dziewczynki, którymi opiekowały się Sam i Cat w odcinku "#TheBritBrats". Wydaje się, że to dwie słodkie brytyjskie siostry, a naprawdę to dwie oszustki, które sprzedały Dice'owi Pear Phone'y 6 za 500 dolarów, a potem Bibble Cat. Przegrały pieniądze w bingo. Gwen jest nieco mądrzejsza od Ruby.

  • Herb (Ronnie Clark)

– sąsiad Sam i Cat. Choć wygląda jak bezdomny, w odcinku "#Yay Day" mówi, że ma willę i kupił łódź, ale w tym samym odcinku zabiera z chodnika starą, brudną, poplamioną, poduszkę a w "#MadAboutShoe" zabiera but, który Cat wyrzuciła. Ciągle mówi: "Świetnie mi się powodzi!".

  • Chloe i Max (Emily Skinner) i (Griffin Kane) – dzieci, którymi często opiekują się Sam i Cat. Ich mama to Melinda. Mają młodszego brata Darby'ego.

Epizodyczni Edytuj

– mali chłopcy, którymi opiekowały się Sam i Cat w odcinku "#FavouriteShow". Ethan zadaje mnóstwo pytań, a Bob tuli się do praktycznie wszystkiego.

  • Melinda (Christina Hogue) – mama Chloe, Maxa i Darby'ego.
  • Mrs. Merr (Indrina Wilson) – to dość surowa kobieta i jednocześnie matka swojego adoptowanego syna Goomera.
  • Oscar (Jousha Carlon)

– mały chłopiec z wiecznym pechem, którym opiekowały się Sam i Cat w odcinku "#OscarTheOuch" (i pomogli im Goomer i Dice). Jest bardzo kulturalny.