FANDOM

Nicktoons Edytuj

Nicktoons – amerykański cyfrowy kanał telewizji kablowej i satelitarnej, którego właścicielem jest Viacom Media Networksfirmy Viacom. Skierowany do dzieci i "miłośników animacji"[1] kanał emituje oryginalne animowane seriale z siostrzanego sieci Nickelodeon, znanej jako Nicktoons, wraz z innymi oryginalnymi serialami animowanymi, niektórymi filmami fabularnymi i zagranicznymi animowanymi programami z międzynarodowych sieci Nickelodeon 24 godziny na dobę.Działa od lipca 2015 r. Około 66,5 mln amerykańskich gospodarstw domowych (56,5% gospodarstw domowych z telewizją) odbierało Nicktoons[2].

Nicktooonslogo

NickSports [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Nick Sports jest dwugodzinnym, piątkowym programem antenowym od września 2014 roku, zawierającym głównie programy licencjonowane obejmujące sport, w tym Rob Dyrdek z udziałem Wild Grinders i NFL Rush Zone: Guardians of the Core wraz z filmami związanymi z sportem, takimi jak Bend It Like BeckhamCool Runnings i Space Jam[5].

Programy [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Nicktoons nie ogranicza się wyłącznie do emitowania własnych programów marki Nickelodeon, jak swój oryginalny animowany serial telewizyjny (marka, która rzadko była używana przez sam Nickelodeon od czasu uruchomienia kanału Nicktoons). Kanał przez cały czas jego istnienia, coraz częściej wprowadzał programy zorientowane na działanie, których nigdy nie widziano w Nickelodeon, a nawet w ostatnich latach programy na żywo. Podobnie jak siostrzana sieć TeenNick, jest również wykorzystywany jako kanał „wypalania” dla nieudanych lub nisko-ocenianych seriali (głównie animowanych), wcześniej zamówionych i emitowanych w głównej sieci Nickelodeon, wraz z serią zewnętrzną popularną na rynkach zagranicznych, gdzie Viacom dysponuje prawami autorskimi na całym świecie, ale nie oczekuje się, że będą dobrze oceniane w Stanach Zjednoczonych. Emituje m.in Świń ,Koza Banan ,Robal

Maskotka[edytuj | edytuj kod] Edytuj

Od 2006 r. do 2009 r. Nicktoons Network używała maskotki robota w reklamach kanału. Maskotka o nazwie ACOW, która oznacza Animation Capital of the World, była złożoną postacią robota z dużym pojedynczym okiem, animowaną za pomocą „photo-puppetry”. ACOW był szeroko promowany na stronie NicktoonsNetwork.com i został wykorzystany jako część logo „Nicktoons Network: Animation Capital of the World”. Kilka podobnie wyglądających postaci pojawiło się w promocjach dla sieci.

Wersje międzynarodowe[edytuj | edytuj kod] Edytuj

Kanał Nicktoons został uruchomiony w Wielkiej Brytanii 22 lipca 2002 r; chociaż, w odróżnieniu od wersji amerykańskiej, jest od czasu jego uruchomienia wspierany przez reklamodawców. Również w przeciwieństwie do wersji amerykańskiej nie nadaje on 24 godziny na dobę. Istnieją również inne kanały Nicktoons we Flandrii, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i Japonii, zastępując Nick Premium. W dniu 4 lutego 2013 r. Wprowadzono wersję Nicktoons w Ameryce Łacińskiej. 30 września 2014 r. Wprowadzono afrykańską wersję Nicktoons wraz z Nick Jr. W dniu 15 lutego 2017 r. Wprowadzono na Bliskim Wschodzie wersję Nicktoons. Turcja 20 lutego 2017 r. Nicktoons pojawi się w Polsce od 15 lutego 2018 r.

Edytuj

Inne media[edytuj | edytuj kod] Marka Nicktoons rozszerza się także na inne media, takie jak gry wideo z postaciami Nicktoons. Edytuj

Edytuj

GaleriaEdytuj