FANDOM

Fantastic – polski kodowany kanał telewizyjny dla dzieci i młodzieży. Uruchomiony został 1 listopada 1999. Program składał się głównie z 12-godzinnego pasma seriali z kanału Nickelodeon i z 2-godzinnego pasma kreskówek ze studia Xilam. Początkowo kanał pokazał seriale animowane i fabularne z lektorem. Dopiero w 2000 r. wszystkie seriale zostały zdubbingowane (lub dubbing do nich zakupiono, jeśli były wcześniej emitowane na innym kanale, np. Pełzaki na TVP3, Hej Arnold! na Canal+). Z miesiąca na miesiąc stacja traciła widzów. 1 lipca 2001 Zone Vision zlikwidował kanał Fantastic z powodu słabych wyników oglądalności i zbyt niskiego zasięgu.

Historia [edytuj | edytuj kod] Edytuj

HISTORIA POLSKIEGO FANTASTIC
Rok Szczegóły
1999 1 listopada Chello Zone uruchomił Fantastic w Polsce.

Premiery kreskówek: Prawdziwe Potwory; Hej, Arnold!; Pełzaki; Rocko i jego świat; KaBlam!; Ren i Stimpy; Oggy i karaluchy; Czarnoksiężnik; Głupki z kosmosu.

Premiery seriali fabularnych: Świat w oczach Allegry; Klarysa wyjaśni wszystko; Ranczo; Witajcie, nowi; Przygody Piotrków.

Premiery teleturniejów: Global Guts; Legends of the Hidden Temple.

Premiery seriali krótkometrażowych: Chłopak na opak; Spider & Fly; Wnętrze ciała Eddiego Johnsona; Zapytaj Matkę Naturę; Jaś Fasola.

2000 Premiery kreskówek: Dzika rodzina Thornberrych.

Premiery seriali fabularnych: Kenan i Kel; Podróż Allena Strange.

Wszystkie seriale zaczęto dubbingować (niektóre były zaczerpnięte od Canal+). Wcześniej był tylko lektor (prawdopodobnie zaczerpnięty od TVP3).

2001 1 lipca 2001 roku kanał Fantastic przestał być retransmitowany, a Chello Zone zlikwidował stację z powodu złych wyników oglądalności.

Programy Fantastic [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Pasmo Nickelodeon [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Seriale animowane [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Seriale fabularne [edytuj | edytuj kod] Edytuj

Teleturnieje [edytuj | edytuj kod] Edytuj

  • Global Guts
  • Legends of the Hidden Temple

Seriale krótkometrażowe [edytuj | edytuj kod] Edytuj

  • Chłopak na opak
  • Jaś Fasola
  • Spider & Fly
  • Wnętrze ciała Eddiego Johnsona
  • Zapytaj Matkę Naturę

Inne programy [edytuj | edytuj kod] Edytuj